.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوانان مازندرانی اندر خم کوچه کار

آزمون استخدامی امید جوانان یا میانبر نورچشمی‌ها

در حالی که مسئولان مازندرانی زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی استانداری را 10 روز پس از برگزاری آن اعلام کرده بودند اما با گذشت 51 روز، هنوز خبری از آن نیست و شائبه‌هایی را بین مردم در مورد نتایج این آزمون ایجاد کرده است.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، داشتن شغل مناسب از مهم‌ترین حقوق جوانان در کشور است که قانون اساسی در رأس امور جای داشته و در آن تاکید زیادی به این موضوع شده است.

کار به همراه مسکن یکی از مهم‌ترین نیازمندانی‌های هر انسانی تلقی می‌شود.

در آغازین روزهای سال گذشته خبر خوشی در مازندران کورسوی امید اشتغال و استخدام را در دل جوانان این خطه روشن کرد تا بتوانند به واسطه آن خود را از ورطه بیکاری نجات دهند.

نخستین نوبت آگهی استخدامی سال 91 استانداری مازندران در ماه‌های ابتدایی سال خبر خوشی بود که در آن با اعلام ظرفیت جذب دستگاه‌های اجرایی و دولتی شهرهای مختلف، تاکید شده که آزمون آن تا نیمه نخست همان سال برگزار شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.

ولی بنا به دلایلی نامعلوم به یکباره این آزمون تا آخر سال به تعویق افتاد و با آزمون دیگری که قرار بود در پایان سال 91 برگزار شود، ادغام شد.

با توجه به اعلام دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مازندران در دومین آگهی استخدامی سال 91 که ادغامی نامعلوم با آزمون مرحله نخست داشته آمده است: استانداری مازندران برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود و سایر دستگاه‌های اجرایی استان طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی و از محل مجوز استخدامی شماره 4550/110/د م مورخ 21/12/1390 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، 644 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی استخدام می‌کند که در این آگهی نام 22 دستگاه استخدام‌کننده مازندران به همراه تخصص و تعداد جذب به چشم می‌آمد.

 جذب پنهان یا آشکار نیرو متخصص در 22 دستگاه‌ اجرایی مازندران

همچنین در این آگهی به عنوان تذکری بسیار مهم یادآور شد: کلیه داوطلبانی که تا تاریخ 5/04/91 بر اساس آگهی ثبت‌نام کرده و مدارک درخواستی را به صورت کامل به دستگاه‌های استخدام‌ کننده ارسال کرده‌اند ثبت‌نام آنان به قوت خود باقی است و نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند.

با این وجود حجم بسیار زیادی از پرونده‌های ثبت‌نامی روانه ادارات کل مختلف مازندران شد که تعدادی بیش از 10 هزار نفر خود را برای ماراتن آزمون استخدامی آماده کرده‌ بودند، آزمونی که در آن نه منابع خاصی جز چند مورد از منابع عمومی و تخصصی پیش و پا افتاده مشخص بود و نه کسی در ادارات کل در این زمینه می‌توانست پاسخ روشنی به داوطلبان و متقاضیان بیکار مازندرانی بدهد.

البته در روزهای نزدیک به آزمون استخدامی وقتی افراد برای رسیدگی به اشکالات، نواقص یا تصحیح مدارک به ادارات کل مراجعه می‌کردند حجم بی‌شمار مدارک داوطلبانی که به حال خود در کنجی از اتاق رها شده انسان را به تعجب و تامل در نحوه جذب نیرو وادار می‌کرد تا این کورسوی امید به کار، نیز رفته رفته به سوی تاریکی گراییده شود.

همچنین وجود اشکالات فاحشی نظیر درج اشتباه رشته تحصیلی برخی متقاضیان در کارت ورود به جلسه نیز از نکات جالب توجه این رقابت علمی بود.

 اعلام نتایج آزمون استخدامی مازندران 10 روز پس از برگزاری

با همه این احوال آزمون استخدامی پیمانی استانداری مازندران در روز جمعه 11 اسفند ماه 91 با حضور بی‌شمار داوطلبان و جوانان جویای کار مازندرانی در مرکز استان برگزار شد ولی آنچه که در این بین خودنمایی می‌کند زمان اعلام نتایج و اسامی افراد برگزیده است.

زمانی که از سوی بسیاری از ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی استان 10 روز پس از برگزاری آزمون یعنی 22 اسفند ماه سال گذشته اعلام شده بود و حتی میرایی محمدی مدیریت توسعه و منابع اداره کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در روز شنبه 12 اسفند ماه گذشته با اعلام این مطلب بیان داشت: نتایج اولیه برپایی این آزمون حدود 10 روز دیگر از طریق سایت استانداری مازندران به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

این مسئول همچنین با اعلام اینکه بر اساس مجوز دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مازندران با انجام آزمون 100 کارشناس در اداره کل راه و شهرسازی جذب می‌شود، رشته‌های شغلی جذب نیرو را راه و ساختمان، حمل و نقل، حسابداری، مکانیک، ارتباطات و مخابرات، حقوق، معماری داخلی، کارشناس شهرسازی و خدمات اداری و مالی اعلام کرد.

البته میرایی محمدی اظهار داشت: پس از مراحل اولیه اداری و درج آگهی استخدام در جراید استان تعداد 4 هزار و 840 نفر متقاضی شرکت در آزمون در این اداره کل ثبت‌نام کرده و در تاریخ 11 اسفند ماه به صورت متمرکز در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در آزمون توانمندی‌های تخصصی و عمومی شرکت کردند.

 وعده سر خرمن آقای معاون

نه تنها اعلام نتایج 10 روز پس از برگزاری آزمون فقط شعار همیشگی مسئولان مازندران بوده و خبری از برگزیدگان این ماراتن نبود بلکه پس از حدود 40 روز از برگزاری آن، احمد جمشیدی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران 21 فروردین ماه سال جاری آن هم در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی پژوهشی، فناوری و تحول اداری در استانداری زمان اعلام نتایج آزمون را پایان فروردین ماه اعلام کرده است.

البته این بار نیز حق با آقای معاون استاندار است زیرا در این گفت‌وگوی جمشیدی، حرفی از سالی که پایان فروردین ماه در آن مدنظر بود به میان نیامده و اعلام نشده است.

البته خبرهایی نیز از منابعی آگاه در استانداری به گوش می‌رسد که با توجه به اعلام زمان نتایج آزمون تا پایان فروردین ماه امسال، هنوز هیچ خبری از برگزیده‌شدگانی نیست که هفت خان رستم دیگری در پس مرحله نخست اعلام نتایج دارند، هفت خانی که برای برخی افراد می‌تواند با یک چشم به هم زدن یا تماس تلفنی چند دقیقه‌ای همانند خوردن یک لیوان آب سهل و آسان باشد و برای بعضی دیگر هم می‌تواند به ناحق روند زندگی‌شان شکل وخیم‌تری به خود گرفته و آمال و آرزوهایشان به کام نابودی رود.

اگر در مورد زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی شائبه‌هایی مبنی بر برتری و پیشی گرفتن رابطه بر ضابطه، باز کردن مردم از سر دولتمردان، فامیل‌بازی، پارتی‌بازی، دریافت پولی هنگفت از مردم برای آزمونی که نتایج آن از پیش‌تعیین شده است، ایجاد شود، دیگر مسئولان استانی نباید ناراحت حرف و حدیث‌ها باشند و این صحبت‌ها را به دل بگیرند.

اگر مسئولان استانی می‌خواهند چنین شائبه‌هایی در نگاه عموم ایجاد نشود و مردم و جوانانی که همیشه آنها را ولی‌نعمتان خود می‌دانند از آزمون‌های استخدامی که مراحل مصاحبه‌های تخصصی و گزینش آن نیز از قبل دچار شک و شبهه است، مایوس نشده و آن را راهی سوری برای جذب نور‌چشمی‌ها تلقی نکنند، باید قانونمند باشند، به حرف‌هایی که می‌زنند در زمان خود عمل کرده و به جای شعارگرایی عمل‌گرا باشند زیرا امروزه مردم ما آگاه، بصیر، دانا، باشعور و فهیم هستند و کوچکترین حرکت مسئولان چه در حوزه شهری، استانی و کشوری از نگاه تیز و نافذ آنها پنهان نخواهد ماند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دلسوخته 1 ارديبهشت 1392
خدا پدرت را بیامرزه آزمون کجا بود! همه رو سر کار گذاشتند
نا شناس 2 ارديبهشت 1392
خدا پدرت و بیامرزه کیه گوش بده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.